onsdag 2 december 2009

Åter till vardagen


Det känns lite omtummlande att komma tillbaka till vardagsträningen efter en lyckosam helg, men det är bara att hugga i, ut i mörkret, ensamma träningspass i höstmörkret. Nacka cup blir lite av slutet på höstsäsongen trots allt. Nu hade jag tänkt att åtminstonde tävla mer inomhus, leriga och blöta planer funkar väl rätt ok för Lakrits men -10 grader och platsliggning i en evighet gillar inte jag iallafall, Lakrits säger inte så mycket men jag tror att han tycker det är kallt om magen.

Så vi startar upp redan denna helg. Förra året följde jag med och tittade på Christina och Leif W när dom tävlade i Ludvika, eller närmare bestämt i SWL-arenan i Smedjebacken. Det är i en fantastisk fin fotbollshall med konstgräs, riktigt varmt och helt tillåtet för hundar, fantastiskt! Redan då bestämde jag mig för att starta i denna tävling och nu är det dags på lördag. Dessutom får man träna på fredagen, toppenbra, det innebär ju en övernattning men det får gå.

Tyvär har fortfarande Leif W sitt träningsuppehåll och Christina har fått förhinder, jättesynd! Men å andra sidan har det visat sig att SBK,s talanggrupp har det som observationstävling... hela kommande eliten..landslagsledningen... undrar om jag inte börjar känna av svininfluensan.. om jag känner efter ordentligt så!

Men å andra sidan, det går som det går, det blir en erfarenhet till!

1 kommentar:

  1. Hur blir det med fredagsvallningen nu när du skall vara i Smedjebacken på Fredag?

    SvaraRadera