söndag 20 december 2009

Ridhusträning


Ridhuset var toppen i snöyran, tiden kl 2000-2100 en lördagskväll kanske var lite sen, men OK då. Vi var tre ekipage, Leif med Kiwi, Kerstin/Buster med Vilja och jag med Lakrits, men det var gott om plats. Dessutom var det delvis för att träna störning och störning vart det, kanske att Kiwi tyckte vissa störningsmoment vart väl häftiga? Men hon är tuff så hon släpper nog det till nästa gång. Vi körde igenom våra moment och det kändes jättebra med Lakrits tycker jag.. jag gillar inte riktigt att köra vittring på surt sandunderlag men det får vi öva på någon annan plats så länge, tills vi närmar oss tävlingen i februari.

Vilja är vild själ som gör sina frivarv ibland, en del gnäll och gny fick vi också höra men hon har ju också förmåga att koncentrera sig när det behövs så hon blir nog toppenbra vart det lider. Jag såg på håll riktigt fina rutskick där Vilja ställde sig jättefint i rutan (Vilja tävlar i tvåan) Förlåt Kerstin, jag lägger mig i men inkallningen måste delas upp.. det får Leif och jag lära oss av Christina och vi vågar inte annat! Det är stoppet som är viktigast sen farten, ingången kommer av bara farten.

1 kommentar:

  1. Vill önska er en RIKTIGT GOD JUL och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

    Många Kramar Susy T

    SvaraRadera