tisdag 27 april 2010

SM 2010 !!

Så var det klart! Vi kom med som ordinarie till SM i Karlstad, bra jobbat Lakrits!

Dessutom tillsammans med Christina och Leif W, tre Bordernessare, jättekul! Känns lite konstigt för tränings/tävlingskänslan är mer att lösa problem, att inte nolla fria följet, åtminstonde få högre än fem på ff och vittringen. Man kanske skulle höja blicken ibland, han har ju tydligen kvaliteer, annars skulle vi inte vara med i SM.

Nu fick jag också svar på hur man kommer med till SM rent formellt, alla deltagare som anmält sig fick ett mail med vilka som var med. Jag låg ju delad sextiotvåa och kom in som femtiofem något. Sen kommer väl några reserver till in antar jag, skador och annat. Vi får hoppas det för det gäng som ligger bland reserverna, Susy med Tara, Micke med Nimrod och Anna och Juni bland andra.

Idag onsdag ska bli trevligt, min klubb Botkyrka BK har tagit hit Maria Hagström till en tvådagarskurs, idag och en dag om fjorton dar, toppeninitiativ! Vi hade ju en sån kurs förra året och det var ju lyckat. Man får kanske inte ut så maximalt men några bra saker blir det alltid. Sen är det trevligt att träffa dom allra bästa och försöka förstå deras filosofi kring hundar och träning.

Förra året hann jag inte anteckna så mycket, först hade Maria en teoridel och sen fick man visa upp sitt problem, man skulle kanske gå utan hund för att kunna koncentrera sig.

Problemet är kanske att det är svårt att få ihop en annans träningssätt och filosofi med sin egen metod? Man måste tänka över det hela lite och vad det gäller mej så tar det ju en stund....

Men som sagt det ska bli en trevlig dag hoppas jag!

3 kommentarer:

  1. Vi kommer och HEJAR!! Ni har massor av kvaliteter och det ska bli kul att se er på SM!!!
    Vi ses nog snart, KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Det är första gången jag fått SM-antagningen per email, tidigare har vi fått det brevledes :-)
    Instämmer som sagt med Susy, ni har massor med kvaliteter men jag är ju partisk förstås...

    SvaraRadera
  3. Kanon. Vi håller alla tummar för Team Borderness. Tyvärr måste vi bevista ett bröllop, annars hade vi stått längst fram. Kerstin, Buster och Vilja.

    SvaraRadera