lördag 24 april 2010

Duktiga Vilja!

Ingen tävling den här helgen, rätt skönt. Träningen har gått rätt bra och vi håller vår plats på kvallistan till SM. Nu är det bara några tävlingar kvar som inte är rapporterade, hoppas det inte finns någon uppkomling som gömmer sig där. Sen vet jag inte riktigt hur det går till, om SBK kommer ut med en officiell lista som gäller eller om det bara löper på fram till SM, vi får se.

Eftersom jag då var ledig från tävlandet åkte jag ner till Nynäshamn BK för att titta på lydnadsklass tre där Vilja och Kerstin skulle starta i sin första trea, vilket inte brukar var helt enkelt, ser man i listorna så är första priserna rätt sällsynta. Men det blev en fin tävling, två första pris varav Vilja tog ett genom 263,5 poäng med ett jättefint program, lite släpande i fria följet och lite strul med vittringen men vad gör det med ett fösta pris? Andra plats dessutom!

2 kommentarer:

  1. Kul att du kom! Jag blev så glad, nästan lite mallig. Hade inte förväntat mig ett förstapris.
    Det känns som att det är nu det börjar, inte minst för matte. Jag förstod att jag måste träna på att inte irra runt på banan och se ut som en hösäck och då kan jag nog få lite mer precition även på Vilja. Jag ska ut och "torrgå" som du sa. Hälsningar Kerstin och Vilja.

    SvaraRadera