lördag 28 april 2012

Vilken väntan på SM besked....


Usch, vilken väntan! I SBK,s förklaring för anmälningsförfarandet till lydnads SM står det ”Tio dagar efter sista anmälningsdagen kommer alla anmälda få personliga besked via e-post om man blivit ordinarie tävlande eller reserv”. Nu var det tio dagar efter i fredags som var den 27 april och inget besked kommer…. Vad betyder det? Kommer vi inte med ? Eller har dom bara inte fått iväg mailen? Spänningen stiger.

Eftersom det idag lördag var tävlingar på Nynäshamns Bk träffade vi en del andra som också väntar och dom hade inte heller fått något besked vilket var rätt skönt, mailen hade nog inte gått iväg trots allt.
Vi var nio som kom till start med flera riktigt bra ekipage, trevligt väder och fin plan. Man känner sig alltid välkommen till Nynäshamn på något sätt.

Lakrits och jag fick startnummer nio och Ann med Ice fem tror jag. Ann gick alltså före mig vilket gjorde att jag hann se dom. Man kan väl sammanfatta deras program, som publik, att det såg trevligt ut, lite sega sättanden men ok i det hela. Däremot upplevde Ann det som att det var oinspirerat, Ice var inte med riktigt tyckte jag mig höra. Nu kom dom på en tredje plats med 280 poäng något, rätt ok ändå kan man tycka.
Sen fick vi se Nina Svartberg med Skoj som gjorde ett strålande program som vanligt, dom vann också med 301 poäng tror jag.

Lakrits då? Vi kom fyra med 272,5 poäng. Problemet vi haft ett tag att Lakrits på tävling slarvar med uppställningen i konskicket, främst vid dir apporten syntes inget av idag, riktigt bra faktiskt. Däremot ville han inte sätta sig upp, dels i platsliggandet, tre kommandon där. Sen i fjärren fick vi bara en sexa p.g.a att han vägrade att sitta, en missad position och flera dubbelkommandon. Underligt, har inte hänt förut, kanske att han har ont? Jag får följa upp detta.

Efteråt vart det fika på Lövudden med Ann och Christer och Buster, fantastiskt fint, vi satt ute för första gången i år! Rätt mysigt faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar