måndag 9 april 2012

Mycket Borderness i Skultuna !

Borderness på andra och tredje plats på pallen i Skultuna idag! Visserligen delad tredje plats men ändå. Ann med Ice fick 309 poäng och en andra placering sen jag med Lakrits 298,5 på delad tredje plats! Snyggt!

Ann verkade inte riktigt trivas med kvalpoängen kring sextionde plats, en viss osäkerhet finns ju när det är någon vecka kvar av kvalperioden och man ligger bland de sista platserna. Så för att bli säker på SM start gjorde Ann det riktiga, slog till med jättefina poäng och kommer upp bland topp tjugo, inte illa alls och slut på ovissheten!

Tävlingarna i Skultuna med två ringar var en trevlig tillställning, allt gick snabbt och smidigt, lite gnissel kring en grinig tävlingsledare men annars riktigt trevligt. Tyvärr kom bara tretton av de arton som var anmälda, det fanns en risk för busväder men det visade sig vara fel. Eller var det varghotet? Dagen innan hade en bortsprungen Boxer blivit dödad nära Skultuna, med all sannolikhet dödad och äten av varg... Jag tänker rasta lakrits på öppna fält uppåt dessa trakter, för säkerhets skull!!

Lakrits och jag fick gå som sista hund, rätt ok, vi kunde ju kolla de flesta andra och göra det vi är bra på... fika och umgås i kaffestugan. Dessutom var det första parkett, vi kunde följa tävligarna innifrån huset.

Som sagt två ringar med lite omkastad momentordning, riktigt kul faktiskt. Lakrits var rätt snabb i springmomenten och gjorde resten ok, fria följet som vanligt bedrövligt men sen skärpte han till sig.

Ring 1.

Sittande: 10 p
Platsliggande: 10 p
Inkallning: 9 p
Fritt följ: 6,5 p
Z: 9 p
Fjärr: 9 p

Ring 2.

Rutan: 10 p
Apportdir: 10 p
Hoppapp: 10 p
Vittring: 10 p

Summa 298,5 poäng, det högsta vi haft och från en trygg och säker icke-startposition för årets SM har vi istället hamnat i läget att kanske, kanske kan vi kvala in, s...t också! Med en Leif W kompis? som redan efteranmält mig till en tävling nästa helg har läget blivit akut, hur mycket poäng behöver vi? Vi har alltså 298,5, 283 och 276 vilket ger 285,83 men vi behöver säkert 292,5 i kvalpoäng vilket gör att vi måste höja vårt 276 resultat till 296 p... Vi måste alltså göra vårt näst högsta resultat när det behövs som mest!

Nu är jag anmäld till en L1 kurs i Herrfallet hela helgen som kommer, något som jag sett fram mot... men L1 kurser kommer det fler av och det är nu det gäller, 17 april går anmälningstiden ut för SM och under tiden jag skriver detta har min betalning för nämnda tävling betalts (Leif W), jag har fått kontaktuppgifter till densamma (Leif W) samt en poängberäkning vad som behövs...(Leif W) Det enda som är kvar är anmälan till SM, fast något skall man väl göra själv.

Veckan som kommer är inte optimal ur träningssynpunkt men allt kan inte vara perfekt, däremot kan vi träna på banan inför helgen, jag misstänker starkt att nämnde Leif W ställer upp för kommendering så varför inte göra ett försök? Det känns ju lite förmätet att anmäla till SM med de låga poäng vi har nu men, för tusan det är väl bara att köra.. eller hur!!


4 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat grabbar. Ta en rövare och försök fixa en 300-poängare nästa tävling. Här hålls tummar!

    SvaraRadera
  2. Klart du ska anmäla dig. Vi håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Grattis till jättefina poäng. Och roligt att du låter hoppfullare än på länge i ditt blogginlägg. Håller alla tummar jag kan för att ni ska kvala in till SM. Det vore ni verkligen värda.
    Benny & Mizty

    SvaraRadera