torsdag 3 juni 2010

Två veckor kvar till SM

Så kom PM,et till SM och nerverna börjar kännas av. Tidigare var SM något i framtiden men nu? Kl 10 00, fredag om två veckor står vi i veterinärbesiktningen och trängs med svenska eliten, ....HJÄLP!!

Träningen då? Jo inte går det på räls, att ändra i träningsupplägget är inte problemfritt, helt plötsligt missar hundarna på ett sätt som inte skett på lång tid. En hund tar inte högerapporten helt plötsligt? jättekonstigt... Men som vanligt är det väl bästa att träna på så faller bitarna på plats igen, låt oss hoppas så..

Träffade Leif W idag borta i Strängnäs för att träna ett pass. Nu vart det kanske inte så mycket tränat, några moment med kvalite men desto mer hundsnack. Fast även där känns det som en bra struktur för framtida träning kommer fram, jag tror för min del att ett bra träningsupplägg kommer mer o mer. Jag har ju sista halvåret gasat på med kamp och bollgrejer på ett sätt som jag inte vågat tidigare, kanske att Lakrits lugnat sig eller om jag inte kunnat hanterat honom då, vem vet?

Om jag hinner för jobbet ska vi göra ett försök till tävling på tisdag, Botkyrka BK har kvällstävling men det kan bli svårt att hinna, vi får se hur det blir. Kanske är det bäst att låta bli, går det dåligt kan man ändå inte ändra något. Dessutom är SM så speciellt att det blir som det blir, vi måste göra vårt bästa och så får vi se hur långt det räcker.

Fast som det står i PM,et "...... att du får ett minne för livet" å så blir det nog på ett eller annat sätt!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Lycka till på SM. Jag och Elsa kommer och hejar fram er.

    Anna och Elsa

    SvaraRadera
  2. Vad som än händer Leif så har ni tagit er till SM. En fantastisk bedrift som bara det är värt massor. Vi önskar er all lycka till!!!
    Kanske ses vi på tisdag :-)

    SvaraRadera
  3. Det kommer att gå bra på SM Leif. Ni har ju höjt lägstanivån ordentligt och då gör man inte bort sig. Se detta SM som ett läroår så är du i finalen nästa år.

    Lycka till
    Benny & Mizty

    SvaraRadera