lördag 21 november 2009

v.47

Så var även v.47 över. En konferensresa i jobbet till Åbo och ett medlemsmöte på klubben förstörde mycket av den planlagda lydnadsträningen. Ingen lydnadsträning på sju dagar... har väl hänt någon gång tidigare kanske. Nå, nu är det en vecka kvar till Nacka cup som nog är den roligaste och vanskligaste tävlingen på hela året. Utetävling gör att det kan vara tre decimeter snö, sjöar av vatten, tio grader kallt eller torra planer, man vet aldrig. Dessutom massor med tävlande, fyra planer nära varandra och hysteriska prisbord gör det till en kul tävling. Sen hör det till saken att vi tagit första pris i alla klasser hittills där.

Medlemsmötet på BBK var som vanligt en lite konstig tillställning, nu hade vi en bra huvudfråga, "hur vill vi ha det med våra serietävlingar"? 22 stycken kom och en tredjedel gick innan mötet var slut. Dessutom hade vi frågan om stadgeändringen som SBK kräver av alla lokalklubbar. Jag tycker nog att det är svårt med stormöten på detta viset. Trots att det inte är så många personer där, vill det bara bli någon eller några dominanta som framhärdar med sina åsikter, ändå är det klubbarnas högsta beslutande möten. Men klokt nog togs inga beslut utan TS samlar åsikter och jobbar vidare. Jag kommer nog att ansluta mig till att man kör typ tre moment så tävlingslikt som möjligt. Domare/fig, skrivare och all utrustning framme och man kan beställa uppställningen och inga protokoll. Jag tror man kan styra sin träning bättre så, dessutom en jättebra träning för blivande tävlingsledare. Vill man ha kvar den typ av inofficiell tävling som serietävlingen nu är kan den väl finnas kvar i någon form ändå?

Ann och Christer kom med till klubben sin Borderness Ice, fyra månader gammal, jättekul att se honom. Jag slogs mest av hans sätt, lite annorlunda mot en standard-Bordernessare, lite mer avspänt men ändå väldigt socialt. Det som slog mig var att det var som jag kommer ihåg pappa Eryri Roi, väldigt lika intryck. Ska bli jättespännande att följa Ice och Izzys (kullsyskonet) utveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar