onsdag 27 juni 2012

Borderness Guinness

Får jag presentera.... Borderness Guinness 8 veckor, flyttade in hos oss igår.

Guinness, hane med mamma Miloo och pappa Dombäcks Lot, alltså mycket vallning och lydnads meriter. Jag hoppas ju på att han ska bli en lydnadshund med stor kapacitet att valla, vi får väl se... dom säger att det beror på föraren också?

Fast nu undrar jag om det inte finns Piraya gener i honom också, maken till vassa tänder har jag inte sett på länge, var Lakrits så här också?  Det blir lite utmaningar, att få en valp rumsren när man bor i lägehhet är första prövningen, men fler har ju klarat det, så  det ska väl gå. Sen är det resten av resan, jättespännande.

Lakrits gillar inte riktig läget, valpen får inte riktigt komma nära, då fräser han ifrån. Vi får hoppas att han veknar när han inser att han fått en lekkompis

3 kommentarer:

  1. Välkommen lillpysen, skall bli kul att träffas!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med pirayan, min har precis tappat valptänderna så här börjar det äntligen bli mindre bitande :)

    SvaraRadera
  3. Välkommen Guiness hoppas du kommer trivas i din nya familj

    SvaraRadera