söndag 1 juli 2012

Borderness Guinness dag 1 - 4

Nu har värsta paniken lagt sig, första dagen undrade jag lite vad jag givit mig in på.. sylvassa tänder, kissade  i ett och var lite terror för Lakrits. fast Lakrits fräste ifrån och när jag gjort det också, för han biter rejält med sylvassa tänder, blev det faktiskt bättre. Han är riktigt lyhörd för omgivningen. Sen visade det sig att han gärna sover sex - sju timmar på natten utan krångel och då är han förlåten.

Vi har haft ett lite miljöprogram varje dag, litet bara, klubben, stranden och skogen. Stranden var kul tyckte han, det råkade bli ett dopp när han for efter Lakrits, så simma var inte nåt problem alls. Skogen var ett riktigt äventyr det med i blåbärsriset.

Lekövningar på  klubben, riktigt korta med belöning för ögonkontakt, kul tycker han.

I helgen har det varit Skärgårdskuppen i Nynäshamn, "alla" var där så det hade varit jättekul att titta på, men han är för liten och det är svårt att fokusera på annat än den lille.

Stort Grattis till Ann med Ice som gjorde jättefina resultat, 295 och 295,5 de båda dagarna verkligen snyggt och man ska veta att det var mycket kompetenta domare båda dagarna. Dessutom har Ann nu en jättefin grund för SM 2013, ett bra resultat till så är dom säkra för start nästa år.

Nu måste jag rädda mina skor....

2 kommentarer:

  1. Vist är det härligt med valp,snart skärgårdscupen

    Ann o Ice

    SvaraRadera
  2. Lycka till med din nya familjemedlem.
    Kan ju bli hur bra som helst. Jag ser fram emot att få se er i spårmarkerna.
    Kram

    SvaraRadera