söndag 2 januari 2011

Sammanfattning 2010

Så var det över...2010 med tillhörande jul (nästan över), rätt skönt egentligen, att julen är över alltså. Rätt skönt att 2010 är över också, kanske.

Hur gick det då? Utifrån sett gick det bra, fick komma med till SM i lydnad med en 54:de plats, helt OK.

Men hur gick det i förhållande till målsättningen?

Vi (Lakrits och jag) hade gjort upp att vi skulle försöka vara stabila på 280 - 290 poäng med ngt resultat över 300 p.

Vi startade fjorton gånger, med en start inomhus som var så bedrövligt att det inte räknas. Alla lukter inomhus gjorde Lakrits helt okontaktbar (Lakrits har bett om ursäkt!) Men jag bestämmer att den tävlingen inte räknas.

Vi bröt tre gånger. En gång för att Lakrits gick upp och friade till Lotta Linussons hund under platssittningen, ett mycket dåligt val rent socialt. En gång bröt vi för att det var för kallt (Nacka cup) med köldkramp i tassarna.

Eftersom jag jag skriver och med det bestämmer, tar jag bort en konstig tävling i Nora. Ett jättetrevligt arrangemang med trevliga funktionärer men bara jag o Lakrits i elitklass, inte vet jag men Lakrits fattade kanske inte att det var tävling eller nåt?, men hur dåligt som helst. Den tävlingen känns konstig än, förstår inte riktigt varför den blev så underlig.

Sen har vi våra nio starter med ett snitt på 277.6, inkusive ett andra pris (Nora redan borta)och tre tävlingar över 290 poäng.

Det närmade sig målsättningen för året men inte riktigt, inget resultat över trehundra poäng.

Som bonus får man väl räkna med SM starten, en 54:de plats av sextio med våra 213 p. Vi nollade både sittande i grupp och fria följet. Fria följet är ju dåligt så ok, men att han la sig på sittande i grupp, svider mer (OM, säger bara OM han suttit och med "normala" poäng hade vi kunnat komma uppåt fyrtionde plats något trots nollan på fria följet!)

Efter incidenten med Lottas hund tog jag beslutet att kastrera, elithundar ska inte störa andra hundar, framförallt inte hundar som tillhör landslagsledningen i lydnad. Han ska inte störa några hundar alls. Sen har jag fortfarande en förhoppning att Lakrits ska lugna ner sig med luktandet efter främst tikar som har förstört en mycket. Vi får se hur det blir med det.

1 kommentar:

  1. God fortsättning! Tycker ni är riktigt duktiga som kom med på SM! Lycka till i år!!!

    SvaraRadera