söndag 26 december 2010

God fortsättning!

God fortsättning på julen önskar Lakrits o jag till alla!

Fast om det är så det vette tusan.... En sak är säkert det var riktigt trevligt att titta på NM förra helgen, Leif W och jag var där båda dagarna och det är väldigt inspirerande att se ekipagen, en del kanske för att kanske, möjligen någon gång, man skulle kunna mäta sig med dom... (det är lätt att förtränga vilken miljö dessa ekipage tävlar i och med vilken anspänning, men ändå). Sen dessa toppekipage.. Maria Hagströms upphämtning andra dagen.. man kan bara imponeras. Sofia med Tia och Norskan som vann, det är så snyggt att man blir tårögd.

Kul att så många var där, jättetrevligt att träffas.

Efter lydnaden var det Freestyle och det är väldigt inspirerande att se, tjejerna (oftast), är fantastiska med sina hundar. Fast jag blir lite fundersam varje gång jag ser dessa ekipage, varför verkar dessa hundar ha det så kul och bjuder på sig själva? Varför kan inte fria följet vara lika kul? Det ligger väl på samma svårighet?

Så långt var det kul, sen slog influensan till, riktigt sänkt hela veckan. För att det skulle bli ändå värre, denna kyla, en influensa sjuk husse och en hund som inte vill sätt ner fötterna för att det är för kallt, det blir inte kvalitetsträning riktigt.

Så idag, Annandag Jul, var vi anmälda till utetävlingar i Östhammar, tävlingen som blivit lite tradition att åka till, blev en stor flopp, snöstorm i Östhammar (jättestora avhopp i startlistorna, hörde jag på morgonen. Grupp A Elit med sju deltagare hade två som kom tydligen.) Så jag ringde återbud (eftersom man inte kan hosta sig igenom ett program) och så sprack det också... Så nu gick både Nacka cup och Östhammar åt skogen.

Men nästa år, då jä...r

4 kommentarer:

  1. Detsamma önskar vi dig. Nu tar vi nya tag inför det nya året.

    SvaraRadera
  2. Tja, stopp får vi nog alla ibland. Har inte tränat på flera veckor nu. Kiwi löpt, för mycket snö och kallt. Sitter i soffan tittar på TV, datorn och dricker kaffe samtidigt som Kiwi hoppar på mig med en boll.

    SvaraRadera
  3. Du gjorde ett klokt val, snön vräkte ner och som sagt, nästa år så....!

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år önskar vi från Rosersberg :)

    SvaraRadera