torsdag 11 mars 2010

Träningsproblem??

Jag kom just hem från ett jättebra träningspass (trots allt), en plogad och tilltrampad appellplan, någon minusgrad i skymningen uppe på klubben, helt OK. Jag var helt ensam först, planen räcker gott till tre elituppställningar om det behövs. Halvvägs i programmet, jag kör igenom elitprogrammet med upprepningar och lite varianter men i rätt ordning, så kommer en dam med en rottis, ställer upp och börjar träna sitt, mitt i banan, mitt i min uppställning, utan att hälsa, utan att bry sig om vad Lakrits och jag sysslar med. Man pendlar mellan frustration och ilska, men så vill jag inte vara på träningen, dessutom ska väl styrelsemedlemmar vara ett föredöme antar jag, så jag fick ta det som en intensiv störning men gr... Mest av allt är det oartigt tycker jag.

Sen kommer jag hem, slår på datorn och får ett lite chockerande mail, jag blir tillfrågad om jag vill vara med i klubbtidningens panel för träning och träningsproblem, jag som frågar andra hela tiden? Läskigt men kanske häftigt.. jag får allt fundera på det. Annars är det ju klubbens "gurus" som gör sånt.

Annars är det lungt, har en månad till nästa tävling och tycker att jag är på rätt väg i träningen (återigen) så det är bara att kämpa på, men med ljusa kvällar och milt väder så blir det bättre hela tiden, det är ju vår!

2 kommentarer: