söndag 14 mars 2010

Träning i Eskilstuna

Blev uppringd av Leif W i lördags, träning i Eskilstuna med störning ordnad, perfekt! Så vid tvåtiden var vi fyra som körde igenom våra program med tät störning och mycket kommendering...jättebra. Det kändes att det var rätt för Lakrits, han kom igång och presterade riktigt bra bitvis. Grämer mej att jag kom ifrån mitt eget nya träningssystem, det blev för mycket helt enkelt. Träningen visade också det som vi har pratat om tidigare att det är svårt när underlagen växlar, vi hade gruset framme på några fläckar och då vart det genast svårare, framförallt med rutan. Vi har ju tränat så länge på vinterunderlag eller inomhus.

Utöver Leif och mej själv var det Karin och Jeanette med tre collisar, en korthårig och två långhår. Jag har alltid haft och värnat om collisarna men givit upp med tanke på att det nästan bara satsas på utställning, collisarna blir mer vrak för varje år, skotträdda och konstiga, men vad gör det så länge dom vinner på utställning??

Men igår... vilken fin sobelhanne, jättefint utryck. Underbart att se honom komma i full fart mot mej i budföringen, full fart, ingen tvekan. Skottsäker och inga problem med magen, ska tävla i lägre sök?? i vår. Det finns hopp !!

Veckan som kommer blir jobbig ur yrkessynpunkt, våren närmar sig och allt drar igång på jobbet samtidigt som isarna ligger kvar långt ut till havs, åtminstonde som drivisbälten. Jag hoppas jag kan få tid tiil att lyssna på föredrag på klubben med Eva Bodfäldt, på torsdag 18 mars kl 19 00, träning för tävling för hund och förare. Ska bli toppen, Eva är bra.

1 kommentar:

  1. Jag har träffat på en härlig långhårs-collie i Rättviks-trakten, arbetsvillig och full fart, så visst finns det hopp! Fast tyvärr är det ju ganska ovanligt att hitta detta numer....

    SvaraRadera