söndag 21 februari 2010

Det är inte roligt att komma sist...

Att komma sist är inte roligt!! Nio hundar kom till start i Surahammar, åtta hundar fick första pris, de tre första över trehundra poäng, Sofia Edlind med Tia fick 314 p och vann, jag med Lakrits kom sist med 251 p det är för bedrövligt...

Fast vi visste ju att det svårt inomhus, vi vet att fria följet är svårt att få till. Idag struntade jag i att vi var på tävling och startade om mitt i, berömde och korrigerade och fick en säker nolla. Sen gick det så där, han släppte metallen så det blev en femma annars var mycket bra, som vanligt när han får springa i momenten.

Det blir iallafall inga mer starter i ridhus, vi får hoppas att våren kommer så vi slipper detta mörker (tävlingsmässigt).

2 kommentarer:

  1. Inte roligt men tyvärr blir det så ibland...men poängen var ju inte helt fy skam...
    Kram från Christina
    www.borderness.se

    SvaraRadera
  2. HEJ VÄNNEN!
    Tänk det positiva: du har många fina moment! Gruppmomenten funkade bra!
    Vet du vad, någon måste komma sist, nästa gång är det min tur. Dessutom ska du ha lite extrapoäng för att du är en så trevlig o snäll tävlingskamrat!
    Jag har sett er göra toppprogram, och det kommer ni att göra många många fler gånger!

    Massa kramar Susy (som kommer sist många gånger)

    SvaraRadera