lördag 13 februari 2010

Årsmötet på Botkyrka BK avklarat

Så var årsmötet på BBK avklarat. Det har varit en del jobb inför mötet och en del funderingar vilka som skulle ingå i den nya styrelsen och nu är det klart. Rätt många kom och det är ju positivt, faktiskt kom det ut en del bra också så det känns rätt bra. Jag blev vald till sekreterare, en post som förpliktigar förstås framför allt eftersom jag tar över efter Ulrik Bergqvist, Ulrik som har varit klubben till viss del, han var med och startade klubben och också den som format klubben till stor del. Hoppas att jag kan förvalta förtroendet.

Veckan har varit lite nedtonad efter den bedrövliga tävlingen i söndags, jag har förstås funderat en del om det tävling- och träningssmässiga men man får ju inte några svar eller sanningar för det.

En sak som framstår är nog att hanhundens utåtriktade attityd förstärks när det är kallt ute, urinen på alla snödrivor ligger kvar längre troligen eftersom den biologiska nedbrytningen inte fungerar i kyla (tror jag) så på en tävlingsplats blir det ett himmelrike för en hanhund. Det ska ju inte vara ett hinder annat än att träna på det, men nog så svårt. Men ett visst stöd av andra hanhundsägare får jag för den teorin.

Sen har jag börjat fundera kring Leif W,s tankar att starta en träningsgrupp. En tävlingsträningsgrupp mer, för att träna väldigt tävlingsmässigt. Tävlingsträning är ju en nyckel till bättre tävlingar det vet alla men inte helt enkelt eller logistikmässigt lätt att få att fungera, lättast att falla in i den vanliga träningen oftast. Jag ska strukturera mina åsikter om detta bättre framöver.

I denna riktning blev BBk,s förändrade serietävlingar. En strålande förändring tycker jag, den förra formen var som en tävlingsserie mer. Det avsågs att den serietävlingen skulle vara för träning men i praktiken vart det en riktig inofficiell tävling med priser ända upp på årsmötet... och vem vill bränna ett pris på årsmötet för att belöna i momenten? ganska få iallafall. Den nya formen blir som jag uppfattade det en ren tävling, träning för alla inblandade, men inga protokoll som spars, ingen rapportering utan betyg för sin egen del. Man bestämmer helt själv hur man ska använda sin tävlingstid. Dett låter helt perfekt för mitt upplägg framöver! Bravo TS!!

1 kommentar: