onsdag 5 september 2012

Vardags Guinness...

Vardagslunken början infinna sig, Guinness är nästan rumsren nu... hoppas jag...iallafall om jag ser att han går till dörren. Det var nog en vecka sen han kissade inne. Fast man ska väl som vanligt inte ta ut någon seger, återfall kan det väl bli.

Värst är kanske att han blivit lite rädd för mej, det blev lite mycket tjuvhållande hos veterinären, har man problem med tänderna så måste faktisk veterinären få titta i munnen. Så ibland kommer han på att det är lite läskigt att jag tar mot nosen. Vi får jobba bort rädslan lite försiktigt.

I helgen hade vi lydnadstävling på klubben både lördag och söndag, för vår lilla klubb, Hölö Mörkö Bk, var det speciellt kul att det var tio som kom till eliten, hälften dessutom SM deltagare, jättekul! Jag som tävlingsledare hörde inga klagomål direkt utan de flesta verkade tycka det var ok. Tage Hjelm vann med fina 304 poäng! Grattis!

Träningen då? Jo vi försöker väl traggla på, delvis försöker jag få en balans mellan hundarna, Lakrits ska ju ha sitt och Guinness ska helst vara tyst i bilen när det inte är hans tur. Lakrits kommer lite åt sidan, å det känns ju inte bra, fast det visste jag ju att det måste bli. Den lille måste ju få sin tid och det kan ju ta en stund, inkallningen är ju inte av högsta klass om man säger så. Mest kämpar vi på med grundövningar, sitt ligg stå med lite stadga vartefter, mycket ögonkontakt blir det också.

Nu infinner sig en av dagens höjdpunkter, Lakrits sover i soffan och Guinness ligger och slappar i fönstret, kollar lite på bilar och bussar, ganska skönt faktiskt, det ger lite hopp om framtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar