torsdag 13 september 2012

Vardag med Lakrits och Guinness

Jag känner att det är hög tid att skriva något.. jag vet inte riktigt om vad så detta inlägg får väl bli om ingenting? Tandskadorna på Guinnes verkar ha läkt, det är svårt att se för Guinness har blivit lite rädd för mej. framför allt om jag närmar mej hans mun eller nos, så jag både vill kunna kolla hur det ser ut samtidigt som jag måste bygga upp förtroendet med att kunna ta i honom. Lite krångligt Fast han far runt som en galning och biter i allt och alla så ont verkar han inte ha.

Lakrits då? Helt plötsligt har han gått upp några kilo, utan jag riktigt märkt det, nu får det bli mindre mat och mer spring. Vi tränar på, tyvärr eller kanske väntat så blir det lite splittrat med Guinness som också skall ha sitt. Fast annat var ju inte väntat, har man två hundar så blir det så. Jag tänker på alla som har ännu fler hundar. Jag har iallafall anmält oss till några tävlingar framöver, vi får se hur det går.

Helt plötsligt vart det också väldigt mycket annat att göra, tävlingsledaruppdrag, hjälpinstruktör och faktisk har jag en egen liten tävlingslydnadskurs, jättekul. Men som sagt mycket blir det.



1 kommentar:

  1. Bara att kämpa på med plockövningar runt hans nos och mun! Kanske handmata ibland, hålla tuggben osv. En liten tandtitt eller nosplock kanske innebär en stunds kamplek osv

    SvaraRadera