måndag 23 augusti 2010

Pensionatshunden Lakrits

Förra veckan fick bli pensionat för Lakrits, inte för att jag var så besviken att jag satte honom på pensionat, utan mer för att jag var iväg på jobb hela veckan. Jag har dock ett litet hopp att han ska förstå att gör man bara 213 poäng så blir husse sur och då kan det bli straff... men det kanske är lite för långsökt... eller?

Nu kommer tävlingen på Nynäshamn BK på söndag, vi har lite körigt att få till träningstid nu i veckan men det ska väl bli bra, jag har blivit lovad kommenderingshjälp av Buster, dessutom på planen i Nynäshamn så det ska väl bli bra.

Jag får tacka för de tröstande ord jag fått efter Nora.

Nu gäller det att få ihop träningen inför BBK,s KM nu i september. Det är ju ändå en av årets viktigaste tävlingar för oss, inte minst eftersom vi tävlar mot alla duktiga ekipage i de lägre klasserna på klubben. Bl.a. möter vi Benny med Mizty och det är ett ekipage som vi vill slå, för som Benny säger "Mesta och bästa" har ingen av oss möjlighet att vinna och då får vi ta chansen att göra upp i klubbens KM. Visserligen är det rätt svårt att vinna över bra ekipage i de lägre klasserna med koefficientsystem som används, men vi ska verkligen göra vårt bästa.

1 kommentar:

  1. Jag kommer hålla tummarna för allt vad jag är värd! :-)

    SvaraRadera