onsdag 25 januari 2012

Sista dagen....eller?

Jag vet... det är en struntsak men ändå! Verksamhetsstatistiken ska in till SBK, alla lokalklubbar skall rapportera sin verksamhet varje år. Visst, det är nog inte helt enkelt att få in materialet i tid, mycket tjat å så.

Men årets variant vet jag inte riktigt... För mej är ett sista datum helt ok, det är satt så eftersläntrare hinner, tom någon påminnelse, men sista dagen är helt ok. Men så är det tydligen inte riktigt, i år väljer SBK att göra lite av en "skamlista" över klubbar som inte rapporterat redan en halv vecka innan slutdatum... Jag då som sätter en ära i att inte min klubb ska synas i sådana sällskap hamnar där ändå...dessutom får jag ett samtal på sista dagens morgon från högre ort, "Jag ser att ni inte rapporterat..." "Det står högst på dagens agenda..." "Hmm, måste allt vara på sista dagen.."

Ja, jag tycker det är helt ok att göra saker sista dagen för det är inom rätt tid för mej! Fram till nu iallafall, för nu måste man alltså vara ute i god tid så att det inte händer igen. Man kan inte ha ett sista datum i sitt ordningssinne utan mer diffust, smygande oro över att Min klubb hamnar på sådana listor trots att jag kämpar emot..

Som sagt en struntsak... men jag vill inte bli uppringd för saker som jag tror är helt OK men som allstå inte är det! eller som är OK men reglerna har ändrats....eller hur är det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar